dimecres, de juliol 08, 2009
Falten més papers a l'exposició pública del POUM Nogué-Capdevila

Recordem que tot i que l'Ajuntament va penjar ahir l'informe de les al.legacions el tràmit d’exposició pública del POUM continua amagant informació. Si bé ara coneixem un informe no saben l'abast de les modificacions atès que continua sense publicar-se l'articulat resultant sobre les al•legacions presentades, així com altres que hagin pogut ser introduïdes pel propi ajuntament, alcalde o equip redactor.
Ahir, La Veu Sils donava a conèixer una sol.licitud efectuada per l'Albert Miralles, que va fer trontollar l’ajuntament en quedar constància al registre administratiu de l'administració local de la manca d’informació que s’ha vingut denunciant des del blocs de Sils, atès que aquest registre constitueix un prova que l’actual exposició pública no està complint els mínims de transparència en cas d’auditoria o inspecció del Síndic de Greuges, per posar uns exemples, que alguns tècnics locals comencen a témer.
Ahir, La Veu Sils donava a conèixer una sol.licitud efectuada per l'Albert Miralles, que va fer trontollar l’ajuntament en quedar constància al registre administratiu de l'administració local de la manca d’informació que s’ha vingut denunciant des del blocs de Sils, atès que aquest registre constitueix un prova que l’actual exposició pública no està complint els mínims de transparència en cas d’auditoria o inspecció del Síndic de Greuges, per posar uns exemples, que alguns tècnics locals comencen a témer.
.
Ahir, l'informe insuficient, va ser penjat al web municipal com si formés part de l'edicte que fa dies que està anunciat. La resta de la documentació d'aquest POUM encara està amagada.
.
dimarts, de juliol 07, 2009
ICV-EUiA reclama el document amagat del POUM Nogué en "exposició pública".

AJUNTAMENT DE SILS – INSTÀNCIA ENTRADA EL 7 DE JULIOL 2009
En Alberto Miralles Güell, NIF ............, representant del grup municipal d`ICV-EUiA-EPM, amb domicili al carrer
EXPOSA :
Amb data Juny 2007, l`equip redactor del POUM va elaborar un “Informe sobre les al•legacions presentades en el tràmit d`informació pública de l`aprovació inicial del POUM de Sils”.
En Alberto Miralles Güell, NIF ............, representant del grup municipal d`ICV-EUiA-EPM, amb domicili al carrer
EXPOSA :
Amb data Juny 2007, l`equip redactor del POUM va elaborar un “Informe sobre les al•legacions presentades en el tràmit d`informació pública de l`aprovació inicial del POUM de Sils”.
Amb data Juny 2009, l`equip redactor del POUM va elaborar un altre “Informe sobre les al•legacions presentades en el tràmit d`informació publica de l`aprovació inicial del POUM de Sils”, que te diferencies respecte l`anterior.
En el informe de l`equip redactor elaborat el Juny 2009, reiteradament apareix la frase “El document per l`aprovació provisional incorpora ...” “En el document per l`aprovació provisional es redueix ...”En el document per l`aprovació provisional el sector s`amplia ...” , etc, etc. Veieu les al•legacions no 1850, 2148, 2404, etc, etc, ...
Queda clar que hi ha un “Document” elaborat per l`equip redactor per l`aprovació provisional del ple i que lògicament deu ser en coneixement de l`alcalde, com alcalde i com regidor d`urbanisme.
Està clar que en el període d`informació pública i al•legacions aquest “Document”podrà tenir modificacions, i que en tot cas serà finalment el ple municipal que haurà d`aprovar, per majoria absoluta, l`últim tràmit municipal del POUM, l`aprovació provisional, per passar després a la comissió provincial d`urbanisme.
Atès que ja està iniciat el període d`informació pública del POUM i que està previst que finalitzi el 31 de juliol, hi han mancances d`informació que haurien de subsanar-se de forma urgent per garantir la major claredat i transparència del procés.
Atès que pel desenvolupament de les seves funcions i responsabilitats de regidor ho considera necessari.
DEMANA :
1- Rebre informació, copia per escrit o suport electrònic, del “Document” a que es fa reiteradament referència per part de l`equip tècnic redactor del POUM en el segon informe sobre les al•legacions presentades, de Juny del 2009.
2.- També informes de l`equip redactor del POUM sobre els informes d`organismes emesos i de totes les modificacions que s`han inclòs en el projecte actualment en fase d`informació publica i al•legacions.
3.- Calendari de convocatòries de les reunions per veïnats.
4. - Que tota aquesta informació estigui disponible per la ciutadania a la web municipal.
5. - Que la web municipal publiqui tota la informació actual del POUM en l’espai que apareix com a referència a la pagina principal ( POUM – Pla d`Ordenació Urbanística – Tota la informació), i es traslladi des d`on es ara, que queda molt amagada, amb dificultats de trobar-la.
La qual cosa espera obtenir.
Sils, 7 de juliol del 2009.
I L . L M . ALCALDE PRESIDENT DE L` AJUNTAMENT DE SILS
.
Font: La Veu de Sils. POUM: Volem tota la informació. (Comenteu allà) Més informació sobre l'informe a "Exposició pública" de l'informe i plànols del POUM amagat segons versió enganxina
.
diumenge, de juliol 05, 2009
L'amagat POUM de Sils vs. la Llei d'urbanisme de Catalunya

Article 59 del decret legistaliu 1/2005 de la Llei d'urbanisme de Catalunya
Documentació dels plans d'ordenació urbanística municipal
1. Els plans d'ordenació urbanística municipal es formalitzen, salvant el que estableix l'apartat 2, mitjançant els documents següents:
a) La memòria descriptiva i justificativa del pla, amb els estudis complementaris que escaiguin.
b) Els plànols d'informació i d'ordenació urbanística del territori i, en el cas del sòl urbà consolidat, de traçat de les xarxes bàsiques d'abastament d'aigua, de subministrament de gas i d'energia elèctrica, de comunicacions, de telecomunicacions i de sanejament i les corresponents als altres serveis establerts pel pla.
c) Les normes urbanístiques.
d) El catàleg de béns a protegir, d'acord amb l'article 69.
e) L'agenda i l'avaluació econòmica i financera de les actuacions a desenvolupar.
f) La documentació mediambiental adequada i, com a mínim, l'informe mediambiental.
g) El programa d'actuació urbanística municipal, si escau.
h) La memòria social, que ha de contenir la definició dels objectius de producció d'habitatge protegit i, si escau, dels altres tipus d'habitatge assequible que determini la llei. A més, si el planejament ha inclòs les reserves a què fa referència l'article 34.3, cal justificar-ho en la memòria social.
2. En el cas que l'escassa complexitat urbanística d'un municipi només exigeixi distingir entre sòl urbà i sòl no urbanitzable, la documentació mínima dels plans d'ordenació urbanística municipal ha de consistir en la memòria, els plànols d'informació i de delimitació del sòl urbà i no urbanitzable, les normes urbanístiques bàsiques, alineacions i rasants i l'informe mediambiental.
3. La memòria a què es refereix l'apartat 1.a ha d'integrar:
a) El programa de participació ciutadana que l'ajuntament hagi aplicat al llarg del procés de formulació i tramitació del pla per a garantir l'efectivitat dels drets reconeguts per l'article 8.
b) La justificació de l'observança de l'objectiu del desenvolupament urbanístic sostenible i de les directrius per al planejament urbanístic que són objecte, respectivament, dels articles 3 i 9.
c) Les mesures adoptades per a facilitar l'assoliment d'una mobilitat sostenible en el municipi, en compliment de l'obligació de prestació del servei de transport col·lectiu urbà de viatgers.
d) L'informe de sostenibilitat econòmica, que ha de contenir la justificació de la suficiència i adequació del sòl destinat a usos productius, i la ponderació de l'impacte de les actuacions previstes en les finances públiques de les administracions responsables de la implantació i el manteniment de les infraestructures i de la implantació i prestació dels serveis necessaris.
4. L'agenda a què es refereix l'apartat 1.e, si no hi ha un programa d'actuació urbanística municipal, s'actualitza cada sis anys per acord de l'ajuntament, després d'un termini d'un mes d'informació pública. Aquest acord s'ha de publicar en el Butlletí Oficial corresponent i s'ha de comunicar a la comissió territorial d'urbanisme competent.
.
.
Extracte de les modificacions de les valoracions al nou lliurat a l'oposició el maig de 2008:
Però la nostra valoració entra en un terreny molt més complicat atès que moltes de les decisions que s’han de prendre a posteriori són de caire fonamentalment polític.
Sense entrar a valorar la legalitat del fet, que sembla per altra banda inqüestionable, ens resulta com a mínim curiós que la part més important de les modificacions que planteja el nou POUM es concentrin en una zona urbanitzable que és propietat d’una persona que pot intervenir en importants decisions sobre actuacions urbanístiques( és el cas dels projectes d’urbanització), i que aquesta persona sigui l’actual alcalde i regidor d’urbanisme. No només ens resulta curiós sinó que també ens sembla qüestionable èticament atès que les seves actuacions poden portar a dubtes sobre els seus interessos reals i la defensa dels interessos col·lectius. Creiem que durant la campanya electoral aquest tema havia d’haver estat aclarit per tal d’evitar suspicàcies com les que es poden donar ara.
En aquesta mateixa línia el POUM contempla la possibilitat que en aquest sector es puguin construir edificacions amb planta baixa i tres pisos, si aquest tipus de construccions es fessin tenint en compte l’ubicació en una de les entrades al poble tornaríem a tenir un panorama paisatgístic ben galdós.
.
Font: Antic Bloc d'AMS